Watersplashe nie służą Toyotom
Ott Tanak i Esapekka Lappi nie będą najlepiej wspominać drugiego przejazdu odcinka Coldwater, po tym, jak na jednym z watersplashy uszkodzili oni swoje Yarisy WRC. Estończyk urwał przód swojego samochodu, a Fin musiał zatrzymać się kilkadziesiąt metrów dalej, by uruchomić zgaszony silnik, co przerodziło się w stratę ponad 20 sekund.
- Uszkodziłem przód na przejeździe przez wodę. Tył uszkodziłem na poprzednim oesie. Jadę jak wsciekły - mówił Tanak.
- Jechałem z tą samą prędkością, co rano. Na kolejnym odcinku powinno być w porządku - podsumował Lappi.
14-kilometrowy oes najszybciej pokonał Thierry Neuville, który o 0,1 sekundy wyprzedził Teemu Suninena. Trzeci czas uzyskał Jari-Matti Latvala (+0,5), a czwarty był Craig Breen (+0,6).
- Odcinek był w porządku. Mam inną strategię niż Ogier. Zobaczymy, czy to zadziała. Nie mogłem zrobić nic więcej - mówił Neuville.
- To był czysty oes i miałem dobry przejazd. Idziemy zgodnie z planem - podsumował Suninen.
- To był dobry oes. Nie popełniłem żadnego błędu. Moja jazda była czysta. Szkoda Otta i Esapekki - komentował Latvala.
- Było dużo lepiej niż za pierwszym razem. Z tyłu mam średnie opony i staram się jak najlepiej zarządzać nimi - informował Breen.
Za czołową czwórką sklasyfikowano Haydena Paddona (+0,7), Madsa Ostberga (+0,7), Sebastiena Ogiera (+1,6) i Otta Tanaka (+1,8). Elfyn Evans stracił 3,6 sekundy.
- To nie był zły oes. Było przyjemnie. Końcówka przypomina mi domowe oesy. Opony powinny działać przez całą pętlę. Wszyscy są blisko siebie, ale mamy mały margines do wykorzystania - komentował Paddon.
- Wszystko jest w porządku. Nie czułem się tak perfekcyjnie jak rano, ale to dobry czas. Wszystko musimy robić dobrze - mówił Ostberg.
- Przyczepność jest lepsza, ale z każdym przejazdem będzie lepiej. Za mną dwa odcinki, które pojechałem na limicie. Nie mogłem nic więcej zrobić - informował Ogier.
- To był dobry oes. Nie miałem problemów - mówił Evans.
W klasyfikacji generalnej Ostberg ma za sobą Latvalę (+5,9), Tanaka (+7,9), Paddona (+8,2), Breena (+8,5) i Suninena (+14,0).
fot. TGR WRC