Rally Italia Sardegna 2017 - Sordo cudotwórca

pią, 9 czerwca 2017 godz. 18:23:43 skomentuj rajdy

Dani Sordo | fot. Hyundai Motorsport

Dani Sordo, który jeszcze na dwóch pierwszych odcinkach specjalnych drugiej piątkowej pętli Rajdu Sardynii tracił po kilka minut walcząc z awarią turbosprężarki, zdołał naprawić swojego Hyundaia i zapisał na swoje konto oes Tula 2. Najlepszy czas na 15-kilometrowej próbie pozwolił Hiszpanowi zrównać się w klasyfikacji wszech czasów wygranych odcinków w mistrzostwach świata z Michele Mouton.

- Kiedy samochód działa jest idealnie. Zmiana turbo na serwisie jest trudna i mamy wiele do zrobienia - mówił Sordo.

Drugim czasem na odcinku popisał się Jari-Matti Latvala (+8,2), a trzeci był Thierry Neuville (+8,3). Czołową piątkę skompletowali Ott Tanak (+13,6) oraz Esapekka Lappi (+14,1).

- Niepokoiła mnie naklejka rajdu na masce, która odkleja się. Słońce też jest nisko na niebie - komentował Latvala.

- To samo powiedział Nicolas. Jest naprawdę ślisko. Starałem się pojechać gładko, ale było bardzo ciężko - odniósł się do wypowiedzi Ogiera Neuville.

- Pod koniec wykonałem pół obrotu. Walczymy z samochodem - informował Tanak.

- Na poprzednim odcinku uszkodziłem lewy amortyzator z przodu. Jest zablokowany i musimy zachować ostrożność - tłumaczył Lappi.

Szósty rezultat należał do Sebastiena Ogiera (+14,4), za plecami którego sklasyfikowano Madsa Ostberga (+14,7), Haydena Paddona (+17,4), Juho Hanninena (+20,8) i Andreasa Mikkelsena (+32,0).

- Jest okropnie. To koszmar. Nie miałem przyczepności. To nudne - mówił Ogier.

- Staram się, ale zmagam się z balansem samochodu. Nie potrafię utrzymać tyłu na linii. Moja strategia w doborze opon nie działa i płacę za to - podsumował Ostberg.

- Problem z amortyzatorem nie wpłynął mocno na moją jazdę. Staram się oszczędzić opony. Dzisiaj ani nie wygramy, ani nie przegramy raju. Zarządzam sytuacją i chcę dotrzeć na serwis - komentował Paddon.

- Nic specjalnego. Odpuściłem na kamienistych partiach. Byłem zdenerwowany - tłumaczył Hanninen.

- Po zeszłym roku wiedzieliśmy, że będzie ciężko. Zmagałem się ze znalezieniem rytmu na krętych sekcjach. Znowu zatrzymałem się. Nie potrafię dobrze używać sprzęgła - mówił Mikkelsen.

W klasyfikacji generalnej czołowa szóstka mieści się w piętnastu sekundach. Paddon ma 7,9 sekundy przewagi nad Hanninene,. Na trzecie miejsce awansował Neuville (+8,8), a na czwarte Latvala (+11,0). Swoje pozycje stracili Ostberg (+13,1) i Tanak (+14,1). Siómy jest Ogier (+42,1), ósmy Lappi (+1:10,3), a dziewiąty Mikkelsen (+1:53,8).

fot. Hyundai Motorsport