Przez Piekło i Niebo

wto, 25 czerwca 2013 godz. 17:40:58 skomentuj rajdy

Rajd Polski Kobiet31 kobiecych załóg wzięło udział w trzeciej edycji samochodowego Rajdu Polski Kobiet. Na zawodniczki oraz wszystkie Panie czekały badania profilaktyczne w Centralnym Szpitalu Klinicznym MSW i w Centrum Onkologii w Warszawie, a także w mammobusie podstawionym przez Szpital IBIS - na zamówienie marki CASTROL, jak również bezpłatne badanie wzroku przygotowane przy współudziale Johnson & Johnson Vision Care. Rajdowe emocje i atrakcje programu III edycji towarzyszyły załogom od chwili startu, aż po metę w niedzielne popołudnie na ulicy Karowej w Warszawie. W imprezie wzięły udział, m.in.: Olga Bończyk, Beata Tadla, Karolina Szostak, Karolina Lampel-Czapka, Magda Stam, Katarzyna Jankowska, Ilona Adamska oraz Małgorzata Kosińska i Aleksandra Kujawa z zespołu RMF4rt. Panie wspierali znani sportowcy: Wojtek Chuchała, Kamil Butruk, Maciej Wisławski.

Tegoroczna edycja była wypełniona po brzegi atrakcjami. Impreza ruszyła w sobotni poranek w samym sercu stolicy, na ul. Karowej, by dać początek rajdowym zmaganiom. Po przejechaniu pierwszej próby sprawnościowej na Siekierkach uczestniczki udały się do szpitala MSW a następnie do Centrum Onkologii, gdzie przeszły badania profilaktyczne oraz szkolenie z zakresu badania piersi na przygotowanych fantomach.

- Podstawowym celem Rajdu jest zwrócenie uwagi na rosnące statystyki zachorowań na raka i uświadomienie potrzeby dbania o zdrowie. - powiedziała dr Krystyna Backiel, Prezes Zarządu Fundacji Teraz Kobiety, pomysłodawczyni i organizator Rajdu Polski Kobiet - Nasze uczestniczki po raz kolejny udowodniły, że doskonale radzą sobie za kierownicą nawet dużych samochodów terenowych.

Po zakończeniu wszystkich badań załogi wróciły na rajdową trasę, biegnącą przez Warszawę i okoliczne miejscowości m.in. Skierniewice, Nowe Miasto, Starą Wieś, Piekło, Niebo czy Chlewiska. Etapy rajdu zostały wytyczone w sposób zapewniający każdej załodze emocjonujący acz bezpieczny przejazd obfitujący w możliwość nauczenia się nowych technik prowadzenia auta. Pierwszy dzień rajdowych zmagań zakończyła uroczysta kolacja w Centrum Japońskich Sportów i Sztuk Walki DOJO w Starej Wsi, gdzie na uczestniczki czekała m.in. lekcja nauki japońskiego prowadzona przez Megumi Osugi-Stepien oraz Renatę Wódkowską, przedstawicielki Ambasady Japonii, a jednocześnie uczestniczki rajdu.

Drugi dzień to kolejne odcinki rajdowe i uroczyste zakończenie rajdu na ul. Karowej w Warszawie. Fani motoryzacji mogli obejrzeć pokazowe przejazdy dwóch kierowców rajdowych - Wojtka Chuchały i Kamila Butruka z udziałem uczestniczek. Wszystkie Panie mogły także przeprowadzić badanie mammograficzne w podstawionym przez firmę Castrol mammobusie. Natomiast w mobilnym gabinecie optometrycznym przygotowanym przy współudziale firmy Johnson & Johnson Vision Care producenta soczewek kontaktowych marki ACUVUEŽ czekały bezpłatne, wstępne badania wzroku.

- Rajd Polski Kobiet to świetna, integracyjna impreza, w której mam przyjemność uczestniczyć już od dwóch lat. To jedna z niewielu akcji, w której organizatorzy tak świetnie łączą zabawę z poważnym celem jakim jest profilaktyka nowotworowa. To przecież dla nas kobiet jest jednym z najważniejszych tematów, o którym nie wolno nikomu zapomnieć. Jestem przekonana, że takie inicjatywy mają sens, gdy pokazujemy, że dobrze się bawiąc, potrafimy mówić o chorobie, która stała się plagą ostatnich dekad. A także, że w ten sposób pokazujemy gdzie i w jaki sposób możemy zadbać o swoje zdrowie. Z uśmiechem razem z Beatą Tadlą wspominamy miniony weekend i z przyjemnością pojedziemy w rajdzie za rok! - powiedziała Olga Bończyk, uczestniczka Rajdu

Wyniki:
1. Katarzyna Bożeńska/Justyna Stępień - Subaru Forester
2. Katarzyna Jankowska/Magda Stam - Subaru Forester
3. Karolina Szostak/Malwina Strecker - Audi Q5

Głównym organizatorem wydarzenia jest Fundacja Teraz Kobiety. Partnerem strategicznym i sponsorem III edycji Rajdu Polski Kobiet jest marka Castrol. Oficjalnym partnerem motoryzacyjnym Fundacji Teraz Kobiety i Rajdu Polski Kobiet została firma Subaru Import Polska. Pozostali Główni Partnerzy to: Mazda Motor Poland, VOLVO Auto Polska, Marka SONY, Centrum Japońskich Sportów i Sztuk Walki DOJO, AM Art-Media Agencja PR oraz ATS Digital Studio DTP.

Imprezę wspierają stali Partnerzy Fundacji, m.in.: Iberia Motor Poland Company, Centrum Onkologii - Instytut im. Marii Skłodowskiej-Curie w Warszawie, Szpital MSW w Warszawie, Białostockie Centrum Onkologii, Klinika Ginekologii USK w Białymstoku, Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Warszawie, Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Białymstoku, Europejskie Centrum Zdrowia w Otwocku i szpital IBIS, Johnson & Johnson Vision Care producent soczewek kontaktowych marki ACUVUEŽ, Krajowa Izba Gospodarcza, Szkoła Jazdy Subaru, SHOEI Premium Helmets, Golf Park Lipowy Most, POLBOT Kruszywa, NARZAN, Ambasada Japonii w Polsce, Wydział Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego.

Już trzeci rok realizowana jest także partnerska współpraca z wieloma mediami o ogólnokrajowym i lokalnym zasięgu, których liczba wciąż się powiększa.

Rajd Polski Kobiet