RallyRACC Catalunya - Costa Daurada 2018 - Przedostatni akt spektaklu

śro, 24 października 2018 godz. 16:57:11 skomentuj rajdy

Dani Sordo | fot. Hyundai Motorsport

Rajd Katalonii, który w tym roku stanowi przedostatnią rundę mistrzostw świata, stanie się areną niezwykłego pojedynku pomiędzy trzema załogami, które walczą o mistrzowską koronę. Kto najlepiej wykorzysta sprzęt, który ma i jak spisze się na asfaltowo-szutrowych oesach? Przekonamy się już w niedzielne popołudnie.

Pierwszą edycję imprezy zorganizowano w 1957 roku, a w 1988 roku Rajd Katalonii został połączony z Rajdem Costa Brava, co rozpoczęło drogę organizatorów do mistrzostw świata. Pierwszy raz impreza znalazła się w mistrzowskim gronie w 1991 roku, a triumf świętowali Armin Schwarz i Arne Hertz w Toyocie Celice GT-Four ST165. Rekordzistą pod względem ilości zwycięstw jest Sebastien Loeb, który w latach 2005-2012 odniósł osiem triumfów z rzędu, a w tym roku powalczy o dziewiąte zwycięstwo. Na starcie zabraknie zeszłorocznego triumfatora: Krisa Meeke'a.

W tym roku na trasach pojawi się 75 załóg, z czego 14 skorzysta z samochodów WRC. Barw M-Sportu tradycyjnie będzie bronić Sebastien Ogier, Teemu Suninen i Elfyn Evans. Czwartą Fiestę WRC poprowadzi Ken Block. W Toyocie kibice będą mogli oglądać Jari-Matti Latvalę, Otta Tanaka oraz Esapekkę Lappiego. Z Citroenów C3 WRC skorzystają Craig Breen, Mads Ostberg i wspomniany Sebastien Loeb. Do Hyundaiów i20 Coupe WRC zasiądą Thierry Neuville, Andreas Mikkelsen i Dani Sordo. Z DS3 WRC skorzysta Jean-Michel Raoux.

Jeszcze ciekawiej zapowiada się walka w WRC 2, gdzie powalczy 21 kierowców. Listę otwierają fabryczni zawodnicy Skody: Jan Kopecky i Kalle Rovanpera. Za Finem wystartuje Łukasz Pieniążek, którego będzie pilotował Przemysław Mazur, a dzięki Kajetanowi Kajetanowiczowi i Maćkowi Szczepaniakowi, czeka nas biało-czerwony pojedynek. Debiut na odcinkach specjalnych zaliczy Polo R5, które poprowadzą Petter Solberg i Eric Camilli.

Organizatorzy zaplanowali osiemnaście odcinków specjalnych o łącznej długości 331,58 km. W czwartek załogi pojawią się na odcinku testowym w Salou, a właściwe zmagania rozpoczną wieczorem od superoesu Barcelona (3,20 km). Pierwszego, szutrowego dnia zawodnicy dwukrotnie pokonają odcinki Gandesa (7,00 km), Pesells (26,59 km) i La Fatarella - Vilalba (38,85 km). Sobota to trzy asfaltowe odcinki pokonywane w dwóch pętlach: El Montmell (24,40 km), Querol (21,26 km) oraz Savalla (14,12 km). Dzień zakończy superoes Salou (2,24 km). Finał zmagań będzie rozegrany w formacie 2x2. Pętlę stworzą próby Riudecanyes (16,35 km) oraz Santa Marina (14,50 km).

 


fot. Hyundai Motorsport