Rally de Portugal 2017 - Oes dla Paddona, Meeke liderem

pią, 19 maja 2017 godz. 17:45:07 skomentuj rajdy

Hayden Paddon | fot. Hyundai Motorsport

Hayden Paddon najszybciej pokonał drugi przejazd liczącego blisko 27 kilometrów odcinka Viana do Castelo i awansował na piąte miejsce w klasyfikacji generalnej Rajdu Portugalii. Nowozelandczyk za swoimi plecami zostawił zespołowego kolegę: Daniego Sordo (+4,2) oraz nowego lidera zmagań: Krisa Meeke'a (+5,1). Do mety odcinka Mads Ostberg dotarł ze stratą blisko trzech i pół minuty.

Na drugą pętlę Kris Meeke wybrał trzy twarde i dwie miękkie opony. Craig Breen oraz Stephane Lefebvre postawili na cztery miękkie i dwie twarde. Sebastien Ogier, Ott Tanak, Thierry Neuville i Hayden Paddon zdecydowali się na dwie twarde i trzy miękkie. Dani Sordo wybrał cztery opony z miękkiej mieszanki i jedną twardą, a kierowcy Toyoty wyjechali z serwisu z pięcioma miękkimi oponami.

- Będzie trudno, ale myślę, że dokonaliśmy dobrego wyboru - mówił Paddon.

- Mam cztery miękkie opony, więc musiałem być ostrożny. Wprowadziliśmy pewne zmiany w ustawieniach i mam lepsze wyczucie samochodu - komentował Sordo.

- Zobaczymy, jak zarządzimy tą pętlą. Mam dwie zapasowe opony. Zobaczymy, co zrobimy - komentował Meeke.

Za oesowym podium znalazł się Ott Tanak (+5,7). Estończyk był szybszy od Elfyna Evansa (+5,8), Jari-Matti Latvali (+5,8), Craiga Breena (+6,1) oraz Thierry'ego Neuville'a (+7,5).

- Kilka razy za startem pojechałem za szeroko. Potem wszystko było w porządku - mówił Tanak.

- Staramy się jechać na miękkich oponach. Odcinek jest bardzo kamienisty i byliśmy bardzo agresywni. W niektórych miejscach dobrze sprawdziły się, ale w niektórych nie były tak dobre. Jestem pewien, że międzyczasy dziwnie wyglądają - podsumował Evans.

- Ten odcinek jest najtrudniejszy dla opon na tej pętli. Środkowa część jest bardzo wymagająca. Starałem się nie stracić ogumienia. Było dobrze i mam dobre wyczucie na tych oponach - komentował Latvala.

- To dobrze pracuje, ale stabilność na kamienistych sekcjach jest bardzo zła. Myślę, że mój wybór jest idealny na pętlę - oceniał Neuville.

Na dziewiątym miejscu sklasyfikowano Sebastiena Ogiera (+9,9) oraz Juho Hanninena (+9,9). Jedenasty był Esapekka Lappi (+12,5), a dwunasty Stephane Lefebvre (+18,6).

- Nie jest źle. Samochód trochę ślizga się. Myślę, że to przez miękkie opony - mówił Ogier (+9,9).

- Mieliśmy kapcia. Powietrze wolno schodziło. Myślałem, że zdołam dojechać do mety, ale nie daliśmy rady. Po kilometrze opona zeszła z felgi. Zatrzymaliśmy się i zmieniliśmy koło. Obręcz była uszkodzona i zajęło nam to sporo czasu - tłumaczył Ostberg (+3:27,4).

W klasyfikacji generalnej na czele jest Meeke, który ma 0,2 sekundy przewagi nad Latvalą. Trzeci Tanak traci 1,3 sekundy, a czwarty Breen 1,9 sekundy. Kolejne lokaty należą do Paddona (+4,6), Ogiera (+9,1), Sordo (+9,3) i Neuville'a (+12,2).

W WRC2 na pozycji lidera umocnił się Andreas Mikkelsen. 40,9 sekundy do kierowcy Skody traci Teemu Suninen. Podium kompletuje Pontus Tidemand (+43,3).

Hubert Ptaszek stracił na odcinku minutę i 17,7 sekundy do najszybszego w WRC2. 12,6 sekundy do rodaka stracił Łukasz Pieniążek, który jest jedenasty w WRC2 i traci 23,5 sekundy do punktowanej dziesiątki.

W WRC3 Jakub Brzeziński odrobił 1,6 sekundy do liderującego Raphaela Astiera i obecnie traci do Francuza 35,2 sekundy.

fot. Hyundai Motorsport