M-Sport wprowadzi kolejne zmiany

czw, 9 sierpnia 2018 godz. 09:43:33 skomentuj rajdy

Ford Fiesta WRC | fot. M-Sport

M-Sport, który podczas Rajdu Finlandii zaprezentował nowy pakiet aerodynamiczny Fiesty WRC, poinformował, że to dopiero początek zmian w ich rajdowej broni. Zespół chce poprawić konkurencyjność Fiesty, by Sebastien Ogier mógł nadal walczyć o mistrzowski tytuł, ale pierwszy pakiet zmian okazał się dość problematyczny. O ile na papierze nowy tył miał gwarantować 30% więcej docisku, to brak zmian w przedniej części auta sprawiły, że auto nie było tak stabilne jak wcześniejszy model.

- Nowa aerodynamika jest pierwszym rezultatem naszej współpracy z Fordem, ale pracujemy też nad innymi obszarami auta. Wkrótce pojawią się kolejne zmiany. Korzystamy z kompleksowych symulacji, by poprawić dynamikę jazdy, pracę silnika oraz kwestie prowadzenia samochodu - mówił Massimo Carriero, inżynier M-Sportu dla Rallye Magazin.

- Podobieństwo do Yarisa WRC nie jest zaskakujące. W obu autach trzeba pozbyć się gorącego powietrza, które gromadzi się w nadkolach. Bez tego auto mogłoby nieznacznie unieść się i zmniejszyć docisk. Hyundai, Toyota i teraz M-Sport są bardzo zbliżone. Citroen podąża własną ścieżką, podobnie jak pierwsze projekty Polo WRC 2017. Czasami możesz kopiować rozwiązania innych, a czasami nie. Każdy samochód ma inną podstawę - dodał.

Podczas Rajdu Niemiec Sebastien Ogier ma ponownie skorzystać z amortyzatorów Reigera. W Finlandii jego Fiesta była wyposażona w osprzęt firmy ZF.

fot. M-Sport