Rally Argentina 2013 - Latvala na podium

sob, 4 maja 2013 godz. 17:19:54 skomentuj rajdy
Tagi: latvala

Latvala/Anttila | Fot. VWJari-Matti Latvala wygrał czwarty oes z rzędu w Rally Argentina i odebrał trzecie miejsce Jewgienijowi Nowikowowi. Przed Power Stage dzieli ich 4,9 sekundy. Na Mina Clavero - Giulio Cesare 2, Nowikow stracił 8,3 s do rywala z VW. Dani Sordo, czwarty za Mikko Hirvonenem, awansował na ósmą lokatę w łącznych wynikach.

- Trwa wielka walka - mówił Jari-Matti Latvala. - Niestety nie wiem, jak przebiega, bo nie widzę międzyczasów. Szkoda... Jeżeli Jewgienij będzie ode mnie szybszy, to jest szybszy i nic na to nie poradzę. Silnik trochę się przegrzewał, poza tym było dobrze.

- Starałem się mocno cisnąć, jechałem na maksimum - zapewniał Jewgienij Nowikow. - Nie mamy problemów z samochodem.

- Nie było tak źle - uznał Mikko Hirvonen. - Starałem się zaoszczędzić opony na następny odcinek. Liczę na Power Stage. Samochód jest naprawdę dobry.

- Jest znacznie bardziej dziurawo niż w pierwszym przejeździe - ocenił Dani Sordo. - Samochód podskakiwał i łatwo można było wpaść na jakiś kamień.

Sebastien Ogier uzyskał piąty czas. - Jest OK. Mogę tylko potwierdzić, że to g... odcinek. Być może jest ładny do spacerów dla kibiców.

- Nie jest łatwo - przyznał Andreas Mikkelsen. - Liczyłem, że odrobię trochę czasu do Sordo, ale to wymagałoby dużego ryzyka.

Sebastien Loeb oddał Latvali 27 sekund. - Nie było żadnych dramatów. Starałem się ich uniknąć. Jest bardzo dziurawo, dużo kamieni. Jechałem ostrożnie. To najgorszy odcinek rajdu - jak co roku.

- Jechałem na luzie - informował Thierry Neuville. - Mam kłopoty z setupem samochodu. Nie mogę jechać tak, jakbym chciał. Samochód wszędzie skacze. Nie ma trakcji, nie da się skręcać.

- Jest absolutnie okropnie, bardzo dziurawo, bardzo trudno - narzekał Mads Østberg. - Nie da się jechać żadnym rytmem. Powinienem mocniej cisnąć - tak byłoby lepiej dla opon i dla mojej pewności.

- Jest bardzo, bardzo dziurawo - wtórował kolegom Martin Prokop. - Wyczuwałem uderzenia na kierownicy. Starałem się utrzymać tempo w tych warunkach,. Było bardzo zdradliwie.

Fot. VW