ADAC Rallye Deutschland 2018 - Inny podział mocy pomógł Tanakowi

śro, 22 sierpnia 2018 godz. 18:13:31 skomentuj rajdy

Ott Tanak | fot. TGR WRC

Niemiecki Rallye Magazine poinformował, że inny niż u pozostałych kierowców Toyoty rozdział mocy w Yarisie WRC, pomógł Ottowi Tanakowi wygrać Rajd Niemiec.

Japońska marka od Rajdu Finlandii korzysta z nowego silnika, ale nie tylko on okazał się kluczem do sukcesu na asfaltowych trasach. Tanak był jedynym kierowcą Toyoty, u którego 70% mocy było przekazywane na tylne koła, co zapewniło lepszą zwinność Yarisa WRC. W autach Jari-Matti Latvali i Esapekki Lappiego zastosowano podział 50:50.

Mniejsza moc przekazywana na przednie koła pomogła także Estończykowi w mniejszym zużyciu ogumienia. Dzięki innym proporcjom przednie koła zużywały się w podobnym tempie jak te z tyłu Toyoty i m.in. na odcinku Baumholder nie musiał on tak mocno dbać o Micheliny.

fot. TGR WRC