Rallye Automobile de Monte-Carlo 2019 - Dwie sekundy między Ogierem i Neuvillem

pią, 25 stycznia 2019 godz. 17:32:44 skomentuj rajdy

Sebastien Ogier | fot. Citroen Racing

Sebastien Ogier i Julien Ingrassia najlepiej poradzili sobie z piątkowymi odcinkami specjalnymi oraz doborami opon, co zaowocowało pierwszym miejscem w klasyfikacji generalnej Rajdu Monte Carlo na koniec dnia. Załoga Citroena po ośmiu odcinkach specjalnych ma za sobą duet Hyundaia: Neuville/Gilsoul (+2,0). Najniższy stopień podium zajmują Andreas Mikkelsen i Anders Jaeger (+1:17,7).

- Thierry atakował. Byłem ostrożny na oblodzonej partii. Nie mam już kolców i było bardzo ślisko - mówił Ogier.

- Dobrze dobrałem opony, ale przez błąd straciłem 19 sekund do Ogiera. Różnica mogła być większa. Na tym odcinku zaufałem notatkom od szpiegów i były naprawdę dobre - informował Neuville.

- Ten oes jest bardzo podstępny, ponieważ wybierając opony, nie wiesz, które będą lepsze. Zaliczyliśmy czysty przejazd - mówił Mikkelsen.

Za czołową trójką sklasyfikowano duety Latvala/Anttila (+1:25,1), Loeb/Elena (+1:25,9), Evans/Martin (+1:47,5) oraz Tanak/Jarveoja (+2:34,9), którzy na jednym z odcinków dnia musieli zmieniać uszkodzone koło.

- Na tym odcinku skorzystaliśmy z opon zimowych. Spróbowaliśmy i było czuć różnicę. Ekscytujące jest oglądanie tego, co się dzieje - podsumował Latvala.

- Wciąż tu jestem, to był cel. Ciężko było dobrać opony. Były dobre na drugim oesie i słabe na pierwszym i trzecim. Nie jesteśmy tutaj, by wygrać, ale nadal jesteśmy - mówił Loeb.

- Prawdopodobnie popełniłem mały błąd przy oponach. Myśleliśmy, że dobrze wykonamy pracę, ale byliśmy zbyt wolni na oblodzonych partiach - informował Evans.

- W Monte nie chodzi o tempo, a o konsekwencję i dziś nie mieliśmy jej. Nadal będziemy robić, co w naszej mocy - mówił Tanak.

Punktowaną dziesiątkę jak na razie uzupełniają Kris Meeke i Sebastian Marshall (+5:33,0), liderzy WRC 2 Pro: Gus Greensmith i Elliott Edmondson (+7:00,1) oraz liderzy WRC 2: Yoann Bonato i Benjamin Boulloud (+7:06,7).

- To frustrujące, ale pozycja na drodze nie pomogła nam. Po uszkodzeniu felgi, na tym oesie nie działał lewy przedni amortyzator. Gdy auto było dobre, mieliśmy świetne tempo. Jestem podekscytowany, patrząc na przyszłość. To dobre auto i zespół - oceniał Meeke.

- To był najlepszy rajdowy dzień w historii moich startów - mówił Greensmith.

Zamykający dzień oes Curbans - Piégut 2 najszybciej pokonał Thierry Neuville, który był lepszy od Otta Tanaka (+7,2). Trzeci czas zanotował Jari-Matti Latvala (+9,3), czwarty był Andreas Mikkelsen (+9,7), a piąty Sebastien Ogier (+12,0).

Na sobotę zaplanowano dwa powtarzane oesy. Pętlę stworzą próby Agnières-en-Dévoluy - Corps (29,82 km) oraz St-Léger-les-Mélèzes - La Bâtie-Neuve (16,87 km). Dzień rozpocznie się o 8:48.

fot. Citroen Racing