ADAC Rallye Deutschland 2016 - Czas na asfalty

wto, 16 sierpnia 2016 godz. 19:02:02 skomentuj rajdy

Rajd Niemiec / fot. Volkswagen Motorsport

Po szutrowej części zmagań w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata, w której byliśmy świadkami niesamowitej walki w każdej z rund oraz rozmów na temat pozycji startowej, przyszedł czas na asfaltową część sezonu rozpoczynającą się od Rajdu Niemiec.

Runda Mistrzostw Świata u naszych zachodnich sąsiadów odbywa się od 2002 roku i w pierwszych latach została zdominowana przez Sebastiena Loeba, który wygrał osiem razy z rzędu i dołożył dziewiąty triumf w 2011 roku. Na liście zwycięzców możemy znaleźć także Sebastiena Ogiera, który jako jedyny wygrywał za kierownicą samochodów dwóch różnych marek. W 2011 roku był najszybszy za kierownicą Citroena C4 WRC, a w zeszłym roku w Volkswagenie Polo R WRC. Triumf w Niemczech świętował także Dani Sordo (2013) i Thierry Neuville (2014).

Pomijając Sebastiena Loeba, każdy z wyżej wymienionych kierowców ma szansę na powtórzenie swojego sukcesu w tym roku. O jak najlepszy wynik będą chcieli z pewnością powalczyć także Jari-Matti Latvala czy Andreas Mikkelsen w Volkswagenach i Sebastien Lefebvre, który po trzecim miejscu Craiga Breena w Finlandii, musi pokazać, że zasługuje na miejsce w Citroenie w przyszłym roku. Stawkę aut WRC skompletują kierowcy M-Sportu: Mads Ostberg i Eric Camilli, Ott Tanak w Fieście WRC oraz Hayden Paddon w Hyundaiu i20 WRC.

Po raz kolejny polscy kibice będą mogli cieszyć się z rywalizacji polskich załóg. W WRC 2 zobaczymy załogę Hubert Ptaszek i Maciej Szczepaniak. Na ten rajd przesiadają się do Peugeota 208 R5 Evo. Podobnie, jak to miało miejsce w Finlandii, w zgłoszeniu jako kierowcę podano Maćka Szczepaniaka. Dzięki takiemu zabiegowi Hubert Ptaszek uniknie zdobywania punktów w WRC2. O jak najlepszy wynik w Drive Dmack Fiesta Trophy powalczą Jakub Brzeziński i Jakub Gerber, którzy mają sześciu rywali. Jako zerówka na trasie pojawi się duet Kluszczyński/Marschal w Subaru Imprezie 555. Więcej o liście zgłoszeń przeczytasz tu.

W tym roku organizatorzy przygotowali osiemnaście odcinków specjalnych o łącznej długości 306,80 km. Rywalizacja rozpocznie się w piątek od odcinka Mittelmosel, który wystartuje o 10:06. Zwycięzcę poznamy w niedzielę około godziny 13:00 po Power Stage na odcinku Sauertal.

 

 

fot. Volkswagen Motorsport