Vodafone Rally de Portugal 2014 - 200 oes dla Polo

sob, 5 kwietnia 2014 godz. 16:36:42 skomentuj rajdy

Ogier/Ingrassia | Fot. VWSebastien Ogier jadący na miękkich oponach, wiozący tylko jedno zapasowe koło, okazał się najszybszy na Santa Clara 2, zapewniając Polo R WRC dwusetne oesowe zwycięstwo w mistrzostwach świata - na 307 zaliczonych odcinków. Mikko Hirvonen (dwie twarde opony w zapasie) stracił 7,4 sekundy do lidera Rally de Portugal.

- Zaliczyliśmy udany przejazd - powiedział Sebastien Ogier. - Było dosyć sucho i starałem się jechać czysto, żeby za bardzo nie obciążać opon. Na tym odcinku miękkie opony były szybsze.

Mikko Hirvonen zdarł tylne Micheliny. - Opony są naprawdę zdarte. Nie mogłem pojechać lepiej. Jadę pełnym gazem tak długo, jak długo trzymają opony. Pod koniec zrobiło się ślisko.

Thierry Neuville ustąpił Hirvonenowi o osiem dziesiątych. - Na tym odcinku samochód pracował całkiem dobrze. Czułem się pewnie i próbowałem trochę cisnąć. Założyliśmy miękkie i twarde opony na krzyż. Testujemy takie rozwiązanie przed jutrzejszym etapem. Nie było tak źle.

- Nie myślimy o taktyce - oświadczył Mads Østberg. - Po prostu jedziemy i próbujemy coś wymyślić na jutro. Teraz jedziemy na twardych oponach, żeby zaoszczędzić miękkie na Power Stage.  

Dani Sordo okazał się wolniejszy o 2 sekundy od Norwega. - Opony były za miękkie na ten odcinek. Nie jest zbyt dobrze. Staram się, ale straciliśmy sporo czasu z powodu opon.

- Robiłem co mogłem - zapewniał Henning Solberg. - Samochód pracuje teraz znacznie lepiej. Zespół wykonał dobrą robotę w serwisie. Mamy twarde opony.

-  Jest znacznie bardziej sucho niż tego oczekiwałem - mówił Elfyn Evans. - Po południu panuje lepsza przyczepność i trochę się martwię o zużycie opon.

Juho Hänninen uszkodził lewą tylną oponę. - Opona jest OK? Tylko zsunęła się z obręczy? Pojechałem szeroko na lotnej mecie i uderzyliśmy w skarpę. Nie mamy za dużo zapasówek...

Jari-Matti Latvala zabrał na pętlę pięć twardych Michelinów. - Z prawej przedniej opony chyba uchodzi powietrze. Odczuwam to od 10 kilometra. Mamy tylko jedno zapasowe koło.

- Ten odcinek był dobry dla twardych opon - stwierdził Martin Prokop. - Takie wybraliśmy i nie mieliśmy problemów. To był udany przejazd.

Andreas Mikkelsen stracił ponad minutę na OS11. - Nie działa wspomaganie. Nadchodzi 30-kilometrowy odcinek. Jest fajnie... Nie zamierzam startować w zawodach Strongmanów

Jari Ketomaa musiał zatrzymać się na oesie i zresetować elektronikę, bo zniknęło wspomaganie. W WRC 2, przewaga Jariego nad Nasserem al-Attiyahem wynosi już tylko 2,2 sekundy.